I think I can fix that rebuilding dp for OSS, to avoid ALSA.
But theres a problem compiling:
Code: Select all
teiman@fiend:~/games/quake/darkplaces $ make cl-release
make bin-release \
DP_MAKE_TARGET=linux DP_SOUND_API=ALSA \
EXE="darkplaces-glx" LDFLAGS_COMMON="-lm -ldl -L/usr/X11R6/lib -lX11 -lXext -lXxf86dga -lXxf86vm -lasound"
make[1]: se ingresa al directorio `/home/teiman/games/quake/darkplaces'
========== darkplaces-glx (release) ==========
make darkplaces-glx \
DP_MAKE_TARGET=linux DP_SOUND_API=ALSA \
CFLAGS="-MD -Wall -Wsign-compare -O2 -fno-strict-aliasing -ffast-math -funroll-loops "\
LDFLAGS="-O2 -fno-strict-aliasing -ffast-math -funroll-loops -lm -ldl -L/usr/X11R6/lib -lX11 -lXext -lXxf86dga -lXxf86vm -lasound"
make[2]: se ingresa al directorio `/home/teiman/games/quake/darkplaces'
gcc -MD -Wall -Wsign-compare -O2 -fno-strict-aliasing -ffast-math -funroll-loops -c sys_linux.c -o sys_linux.o
gcc -MD -Wall -Wsign-compare -O2 -fno-strict-aliasing -ffast-math -funroll-loops -c vid_glx.c -o vid_glx.o -I/usr/X11R6/include
vid_glx.c:35:38: error: X11/extensions/xf86vmode.h: No existe el fichero ó directorio
vid_glx.c:105: error: syntax error before ‘init_vidmode’
vid_glx.c:105: aviso: el tipo de dato por defecto es ‘int’ en la declaración de ‘init_vidmode’
vid_glx.c:105: aviso: la definición de datos no tiene tipo o clase de almacenamiento
vid_glx.c: En la función ‘VID_Shutdown’:
vid_glx.c:522: aviso: declaración implícita de la función ‘XF86VidModeSwitchToMode’
vid_glx.c: En la función ‘VID_SetGamma’:
vid_glx.c:597: aviso: declaración implícita de la función ‘XF86VidModeSetGammaRamp’
vid_glx.c: En la función ‘VID_GetGamma’:
vid_glx.c:602: aviso: declaración implícita de la función ‘XF86VidModeGetGammaRamp’
vid_glx.c: En la función ‘VID_InitMode’:
vid_glx.c:673: aviso: declaración implícita de la función ‘XF86VidModeQueryVersion’
vid_glx.c:707: error: ‘XF86VidModeModeLine’ no se declaró aquí (primer uso en esta función)
vid_glx.c:707: error: (Cada identificador no declarado solamente se reporta una vez
vid_glx.c:707: error: para cada funcion en la que aparece.)
vid_glx.c:707: error: ‘current_vidmode’ no se declaró aquí (primer uso en esta función)
vid_glx.c:708: error: ‘XF86VidModeModeInfo’ no se declaró aquí (primer uso en esta función)
vid_glx.c:708: error: ‘vidmodes’ no se declaró aquí (primer uso en esta función)vid_glx.c:712: error: syntax error before ‘)’ token
vid_glx.c:712: error: petición del miembro ‘dotclock’ en algo que no es una estructura o unión
vid_glx.c:713: aviso: declaración implícita de la función ‘XF86VidModeGetModeLine’
vid_glx.c:713: error: petición del miembro ‘dotclock’ en algo que no es una estructura o unión
vid_glx.c:715: aviso: declaración implícita de la función ‘XF86VidModeGetAllModeLines’
vid_glx.c:747: aviso: declaración implícita de la función ‘XF86VidModeSetViewPort’
vid_glx.c:839: aviso: declaración implícita de la función ‘XF86VidModeGetGammaRampSize’
make[2]: *** [vid_glx.o] Error 1
make[2]: se sale del directorio `/home/teiman/games/quake/darkplaces'
make[1]: *** [bin-release] Error 2
make[1]: se sale del directorio `/home/teiman/games/quake/darkplaces'
make: *** [cl-release] Error 2
teiman@fiend:~/games/quake/darkplaces $
Just for reference, engine version is:
darkplacesengine20060606.zip
And, what is the correct command to pass DP_SOUND_API=OSS?